Deklaracja dostępności
1. Wstęp oraz nazwa podmiotu publicznego
Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Operacji Most I w Matczynie (Matczyn 9, 24-200 Bełżyce, tel: 81 517-38-54 , email: spmatczyn@wp.pl), zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: Biuletyn Informacji Publicznej - Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Operacji Most I w Matczynie.
2. Data publikacji i aktualizacji
Data publikacji strony internetowej: 2021-03-15.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-03-19.
3. Dane kontaktowe
W przypadku utrudnień w dostępności strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Anna Adamczyk, e-mail: spmatczyn@wp.pl. Można także zadzwonić na numer telefonu 815173854. Tą samą drogą można złożyć wniosek o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargę na niewystarczające zapewnienie dostępności.
4. Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych.
Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP:
- podwyższony kontrast (kontrastowe tło, elementy graficzne, wyszczególnione elementy nawigacyjne zawierające wyraźny focus w postaci ramki widocznej w trakcie nawigacji za pomocą klawiatury),
- możliwość powiększenia/pomniejszania wielkości tekstu na stronie,
- uporządkowana przejrzysta mapa strony,
- artykuły, sekcje zawierają nagłówki ułatwiające nawigację za pomocą klawiatury,
- treść artykułów, publikacji dostępna jest z poziomu menu uporządkowanego w postaci hierarchicznej listy, w której każdy element jest aktywnym odnośnikiem do opisywanej pozycji menu, menu dostępne również za pomocą skrótów klawiaturowych,
- strona internetowa dostosowana do łatwego powiększania z poziomu menu przeglądarki.
Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP:
- podwyższony kontrast (kontrastowe tło, elementy graficzne, wyszczególnione elementy nawigacyjne zawierające wyraźny focus w postaci ramki widocznej w trakcie nawigacji za pomocą klawiatury),
- możliwość powiększenia/pomniejszania wielkości tekstu na stronie,
- uporządkowana przejrzysta mapa strony,
- artykuły, sekcje zawierają nagłówki ułatwiające nawigację za pomocą klawiatury,
- treść artykułów, publikacji dostępna jest z poziomu menu uporządkowanego w postaci hierarchicznej listy, w której każdy element jest aktywnym odnośnikiem do opisywanej pozycji menu, menu dostępne również za pomocą skrótów klawiaturowych,
- strona internetowa dostosowana do łatwego powiększania z poziomu menu przeglądarki.
5. Data sporządzenia Deklaracji Dostępności oraz metoda przygotowania
Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-03-15. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
6. Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audio deskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie powiadomi o przyczynach opóźnienia oraz terminie, w którym realizacja żądania będzie możliwa. Termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich. Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich.
7. Skróty klawiaturowe
Wykorzystanie skrótów klawiaturowych ułatwia korzystanie z serwisu. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.8. Dostępność architektoniczna
Dostosowanie wejść do budynków
Budynek Szkoły Podstawowej im. Bohaterów Operacji Most I w Matczynie mieści się w jednym dwukondygnacyjnym budynku który posiada dwa wejścia. Przy wejściu głównym od strony boiska jest podjazd dla osób niepełnosprawnych wraz z poręczą ułatwiający wejście do budynku, przy wejściu głównym znajduje się jeden niski stopień. Dla osób mających problem z poruszaniem przeznaczone jest wejście główne do budynku. Szerokość drzwi wejściowych głównych - drzwi dwudzielne 139 w świetle. Drzwi są przystosowane do korzystania przez osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich.
Dostosowanie korytarzy
Korytarze są przystosowane do poruszania się osób mających trudności w poruszaniu się.
Dostosowanie schodów
Przy schodach zamontowane są barierki. Osoby mające problem z poruszaniem się, powinny zgłosić się do sekretariatu szkoły znajdującego się na piętrze budynku.
Dostosowanie wind
Budynek nie posiada wind
Dostępność pochylni
Do wejścia głównego do budynku prowadzą pochylnie przeznaczone dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Dostępność platform
Budynek nie posiada platform
Dostępność informacji głosowych
Budynek nie posiada głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osób niewidomych i słabowidzących
Dostępność pętli indukcyjnych
Budynek nie posiada pętli indukcyjnych
Dostosowanie parkingów
Na parkingu brak wydzielonego oznakowanego miejsca dla osób niepełnosprawnych.
Prawo wstępu z psem asystującym
Istnieje prawo wstępu z psem asystującym do budynku szkoły
9. Obsługa osób z niepełnosprawnościami
Nie mam możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online